Wat moet je op je website hebben?

Je website moet alles bieden. Of je nu een dienstverlener bent, een product aanbiedt of meerdere; het maakt niet uit. Aan wie je dit doet, doet er ook niet zo toe. Dat kunnen bedrijven zijn, consumenten en ga zo maar door. Wat wel telt is dus je website. Je website moet ervoor zorgen dat mensen weten met wie ze te maken hebben. Ze moeten weten wat je doet als bedrijf, waar je voor staat en ze moeten een globale indicatie krijgen van hoe je dit doet. Tevens moet er informatie beschikbaar zijn die zou kunnen voorzien als men vragen heeft. Dit is allemaal maar makkelijker gezegd dan gedaan. Er moet veel werk worden verricht en jij zult het allemaal maar moeten aanpakken. Hoe je dit doet is aan jou, maar wij willen je graag helpen. Dat gaan we dan ook eens grondig doen in deze blog. 

Telefoonservice

Het allereerste wat je op je site moet hebben om klanten van informatie te kunnen voorzien, is een telefoondienst. Ieder geval en iedere klant is uniek en kan daarmee ook unieke vragen hebben. Hoe uniek ze ook zijn, je wil ze kunnen beantwoorden. Het is cruciaal voor het behouden van vaste klanten en voor het aantrekken van nieuwe klanten. Je wil tevens niet de hele dag aan het telefoneren zijn, want je hebt ook nog andere dingen te doen. De dagelijkse bedrijfsvoering ligt allemaal in je eigen handen, de telefoondienst kan er dan niet óók nog eens bij. Dat hoeft ook niet, dit kun je heel goed uitbesteden. Een antwoordservice telefoon is gemakkelijk te installeren, betaalbaar en het scheelt je veel tijd. Jij hebt nu de mogelijkheid je bezig te houden met de dingen die er voor jou écht toe doen.  

FAQ

Naast de telefoondienst is het handig om op je website te beschikken over een FAQ. We hebben hierboven gesteld dat klanten uniek zijn en derhalve unieke vragen kunnen hebben. Dit klopt nog steeds, maar daarnaast kunnen er ook vragen zijn die wél veel voorkomend zijn. Om te voorkomen dat de telefoondienst roodgloeiend staat, kun je dan een FAQ inschakelen. Hiermee ga je eigenlijk de ‘standaard vragen’ voor. Zo krijgen al je klanten een antwoord op een vraag die voor hen belangrijk is. Of hij nu veel gesteld is of niet, ze krijgen het omdat jij het kunt bieden. Dáár zijn ze nog eens blij mee. 

Related Posts